10e Etappe Epiloog Bolzano - Haarlem - Reisverslag uit Bozen, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu 10e Etappe Epiloog Bolzano - Haarlem - Reisverslag uit Bozen, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

10e Etappe Epiloog Bolzano - Haarlem

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 September 2017 | Italië, Bozen

Zit hier op een terras op de Piazza W. v.d.V in het centrum van Bolzano in afwachting van de terugreis met de nachttrein vanaf Innsbruck. Vannacht werd ik natuurlijk gekweld door de vraag 'wat als?' Om 13:00 of zo stond ik op het kruispunt Umbrailpass/Zernez. Vandaar was het nog 22 km naar de Stelvio. Met de ervaring van Timmelsjoch zou ik er met een gangetje van 7 km per uur en inclusief pauzes zeker 3,5 uur over doen. Pas op zijn vroegst om 16:30 boven. En dan rond het vriespunt daar! En dan nog weer naar beneden met een stevige Noordenwind. Dat zou overwerk worden!
Vanmorgen liet een fietser me foto's van een besneeuwde Stevio zien.
Als ik om 10:00 aan de voet had gestaan, dan was het geen punt. Wel had ik dan de trein van 07:00 uur moeten nemen. Destart, het dorp Males, ligt 2,5 uur stoptreinen van Bolzano. Oorspronkelijk zou ik daar bivakkeren. Maar vanwege slechte weer ben ik in Bolzano gebleven.
Rondje Stelvio dus voor een andere keer.

• 05 September 2017 - 12:32

Jelle B:

Beste Paul, goede thuisreis, en bedankt voor je verhalen. Lijkt mij geen verkeerde klifhanger, de Stelvio, gaat Paul nog een keer terug of .......