6e etappe: Merano - Timmelsjoch vv.v. 102 km - Reisverslag uit Meran, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu 6e etappe: Merano - Timmelsjoch vv.v. 102 km - Reisverslag uit Meran, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

6e etappe: Merano - Timmelsjoch vv.v. 102 km

Blijf op de hoogte en volg Paul

30 Augustus 2017 | Italië, Meran

Vandaag was het stevig buffelen. Tot aan St.Leonhard ging het vanaf Merano geleidelijk omhoog. Vanaf dit dorp moesten alle zeilen bijgezet worden. Dankzij de 1500m psychologie kon ik de drang om voortijdig te stoppen tegengaan. Lange slopende klimmen, af en toe afgewisseld door een paar tornanti. Totaal 28 km. Ook de tijd drong aan, want de wolken kondigden zich aan. Uiteindelijk toch boven aangekomen met zelfs de laatste kilometer vlak en een tunnel. Boven Karottensuppe gegeten om aan te sterken en toen weer naar beneden. In Merano vond ik het welletjes en heb de trein genomen. Eerste indruk van Merano: een deftige stad. Om half zeven in het hotel.
Overigens is de emancipatie op de trein nog niet echt doorgedrongen: bij het vertrek van de trein zwaait de conductrice met een groene doek. En de conducteur mag fluiten. Echt waar.
Het eten is top. En vooral in het door het hotel aanbevolen restaurant toen het eigen restaurant op zondag gesloten was. Maar voor vandaag het hotelrestaurant. Morgen rustdag.

• 30 Augustus 2017 - 21:14

Henny Kleinlooh :

Hoi Paul heel leuk om je reisverslagen te lezen.
    Nog veel plezier en mooi zonnig fietsweer, en houdt het heel.

Gr.Hen

• 31 Augustus 2017 - 08:59

Tstef:

Sluit me aan bij hennie. Een mooi avontuur. Goed om te rusten . Er is daar genoeg te doen!!

• 31 Augustus 2017 - 11:34

Rob Hotting:

Merano kwamen stef en ik ook doorheen in mei van dit jaar.
    Het was toen heet en we vonden het er erg druk, we zaten maar kort op een terras en konden onze koffie helaas niet met een lekker taartje combineren.
    Even later kwamen we onze medereizigster tegen op een heel leuk terrasje net buiten Merano.
    Zo zie je maar weer
    Veel plezier Paul en houdt het droog..

• 02 September 2017 - 10:19

R. Mestrom:

Hallo Paul. Leuk om langs deze weg van je te horen ( lezen).
    Jammer, dat je mij niet hebt gevraagd om mee te fietsen.
    Succes en geniet ervan.
    Dikke kus