9e etappe. Males - Mustair - Laces - Reisverslag uit Müstair, Zwitserland van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu 9e etappe. Males - Mustair - Laces - Reisverslag uit Müstair, Zwitserland van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

9e etappe. Males - Mustair - Laces

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 September 2017 | Zwitserland, Müstair

Vandaag toch geen Koninginnerit. Tot de afslag naar Umbrailpass gefietst. Toen terug vanwege tijdgebrek en onzekerheid hoe het weer zich zou ontwikkelen. Het was al goed koud en ik had mijn winteruitrusting mee. Het zou boven op de Umbrail dicht bij 0° zijn. En op de Stelvio misschien wel kouder. Deze passen blijven dus in mijn boekje staan. (De Stelvio heb ik al eens in 2005 met bagage gereden vanuit Prato).
Gisteren is de eerste sneeuw gevallen. Er was toen ook een toertocht over de Stelvio. Die werd afgelast en mensen die boven waren, werden met de bus naar beneden gebracht.
Toch geen mislukte rit van 60 km: Een Almabtrieb in Laatsch (koeien terug naar het dal), bijna twee mensen aangereden op het op het stationnetje van Laces (gelukkig reed de trein langzaam en stopte tijdig). En een ander hoogtepunt: de plek fotografisch vastgelegd, waar Tom Dumoulin uit de broek moest in de 16e Giro-etappe van Rovetta naar Bormio. Verder een stel Brabanders geholpen met selfies maken.
Helaas is het morgen - mijn vertrekdag - mooi en stabiel weer. Dat heb je nu altijd. Maar gelukkig zijn de Umbrailpas en de Stelvio er volgend jaar nog steeds.
De smartphone heeft af en toe kuren. Dus ik sluit nu af.

• 03 September 2017 - 22:44

Henny Kleinlooh:

Jammer Paul van je koninginnerit dat de Stelvio ondergesneeuwd was, blijft dus op je lijstje staan. Over 14 dagen weer een koningsnummer rondje Haarlemmermeer. !!
    Geniet er nog van !!
    Groeten