8e Etappe Bolzano - Trento vv. 90 km - Reisverslag uit Gravesano, Zwitserland van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu 8e Etappe Bolzano - Trento vv. 90 km - Reisverslag uit Gravesano, Zwitserland van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

8e Etappe Bolzano - Trento vv. 90 km

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 September 2017 | Zwitserland, Gravesano

De dag begon met 2 cappuccino's op een terras op de zonnige Waltherplatz. Op naar Trento langs de Adige met wind in de rug. 10 Km voor Trento begon het te regenen. De twijfel sloeg toe: doorgaan of naar Trento. Eerst even schuilen. Ik was niet de enige. Ik besloot om terug te gaan, maar naar een paar km keerde ik om. Toch maar naar Trento en dan met de trein terug. Na zowat weer bij hetzelfde punt gekomen, bleek dat het richting zuiden het behoorlijk donker was en in het noorden klaarde het juist weer wat op. Dus toch weer de koers verlegd.
Onderweg kwam ik weer langs de fietsteller. Heen was ik nr. 171 en nu nr. 287. Een paar kilometer voor Bolzano heb ik op de plek waar Adige en Eisack 50 meter van elkaar parallel lopen met kunst en vliegwerk een samenstelde foto gemaakt, zodat deze bijzondere situatie zichtbaar wordt.Je fietst daar tussen beide rivieren.
In Bolzano gingen de hemelsluizen wijd open. Dat zijn ze nog steeds bij het schrijven van dit bericht.
Vlakbij het hotel is het Schulmuseum. Bijzonder is dat tijdens WOII in zg. Catacombenscholen duits werd onderwezen aan hen die niet kozen voor de 'deutsche' leefwijze (Italianen en minderheden in Südtirol, o.a. Ladiner).

  • 03 September 2017 - 22:34

    Henny Kleinlooh:

    Helaas heb ik het bericht van de 8e etappe niet ontvangen. Bij deze heb ik alsnog dit reisverslag gelezen.
    Tijdens mijn vakantie dit jaar heb ik Trento ook bezocht.
    Paul nog veel plezier en hopelijk weer mooi zonnig weer !!
    Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 24 Mei 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 15414

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 08 September 2017

Giro di Alto Adige

09 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Hanzeroute

26 Juni 2013 - 12 Juli 2013

100 Jaar Lötschbergbahn

Landen bezocht: