Rustdag. In en om Bolzano. 35 km - Reisverslag uit Bozen, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu Rustdag. In en om Bolzano. 35 km - Reisverslag uit Bozen, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

Rustdag. In en om Bolzano. 35 km

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 Augustus 2017 | Italië, Bozen

Ook nu weer kan ik opnieuw beginnen. Op een af en toe haperende smartphone werken gaat niet vlekkeloos. Och ik heb toch tijd genoeg.
Het was een benauwde dag. Nu waait het lekker. Mijn fietstochtje bracht me weer over het fietspad met het trappetje. Nu dus ook met foto. Een kort ritje naar Tarlano en terug langs de Adige. Vlak voor Bolzano in een Fahrradstation een biologische (!) cola gedronken. Was donkerder. Het heet ook '100% black'. Smaakte prima. Een stuk verderop kwam ik bij de samenloop van Adige en Eisack. Bolzano is zelfs een driestromenstad. De Talfer voegt zich in de stad bij de Eisack.
Bij terugkomst bij het hotel zag de hotellierster mij in het roze Giroshirt. Spontaan begon ze over Marco Pantani. Ze moest er bijna van huilen. Ze is er stellig van overtuigd dat hij is vermoord. Dat denk ik ook. Een indirecte moord, omdat men Pantani in de steek heeft gelaten. Zijn wielerwaterloo is hier vlakbij: Madonna di Campoligio. Daar werd hij in het roze uit de Giro gehaald. Het is daarna niet meer goed gekomen met de arme man.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 24 Mei 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 15409

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 08 September 2017

Giro di Alto Adige

09 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Hanzeroute

26 Juni 2013 - 12 Juli 2013

100 Jaar Lötschbergbahn

Landen bezocht: