3e Etappe Bolzano - Passo Nigra - Karerpass - Reisverslag uit Bolzano, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu 3e Etappe Bolzano - Passo Nigra - Karerpass - Reisverslag uit Bolzano, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

3e Etappe Bolzano - Passo Nigra - Karerpass

Blijf op de hoogte en volg Paul

27 Augustus 2017 | Italië, Bolzano

Vandaag was ik het slachtoffer van de matige bewegwijzering op het fietspad langs de Eisack. Daardoor miste ik een afslag. Teruggereden en toen zag ik een glimp van een bord op de provinciale weg. Die ingeslagen naar het dorp Tiers. Nou ik heb het geweten. 20 en 24 %! Daar was niet tegen op te fietsen. Achteraf - zo bleek - reed ik over 'Der alte Tierser Weg'; de nieuwe weg was een stuk gemakkelijker geweest. Vanaf Tiers veranderde de klim in een stevige klim met de nodige tornanti. Vanaf Passo Nigra / Niger Pass (ook in Denemarken zou deze naam verwijderd worden, zeiden twee motorrijders) ging het eerst heel geleidelijk omhoog en dan dalen. De laatste 500 m klimmen naar de Karerpass / Passo Costalunga was een eitje. Dit is de eerste pas van de Dolomieten als je vanaf Bolzano over de Dolomitenstrasse een tour maakt. Via de smaragdgroene Karersee (Unesco monument) en door diverse tunnels, waarvan de langste zo'n 2km, daalde ik af naar Bolzano.
Al met al een rondrit van 86 km en prachtige uitzichten op de Rosengarten.
Nu nog een foto of twee toevoegen. Dat ging gisteren niet echt goed. Ook de locatie aanduiding werkt niet goed. Nu - thuis dus - gecorrigeerd.

• 27 Augustus 2017 - 19:45

Ina:

Volgens de computer ben je nu in Borca, Roemenie.?

De locatieaanduiding werkt zeker niet goed!

• 27 Augustus 2017 - 23:16

Anja:

Borca in Roemenië. Dat kon best nog wel eens heel mooi zijn. Maar zeker geen Italië!