2e Etappe. Bolzano - Passo Mendola - Passo Palade - Reisverslag uit Bolzano, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu 2e Etappe. Bolzano - Passo Mendola - Passo Palade - Reisverslag uit Bolzano, Italië van Paul Veldhuis - WaarBenJij.nu

2e Etappe. Bolzano - Passo Mendola - Passo Palade

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 Augustus 2017 | Italië, Bolzano

Kan weer opnieuw beginnen. De ambities zijn zoals gewoonlijk toren/bergenhoog. Vandaag een mooie rit van 80km over twee passen. Onderweg vroegen twee Italianen - ondanks hun digitale uitrusting - mij de weg naar Merano. Gelukkig bracht de ouderwetse kaart uitkomst. Het zij gezegd: de bewegwijzering voor fietsers laat te wensen over. Dat merkte ik bij terugkomst in Bolzano. Na een mooie route langs de Adige wordt je via een omweg van fietspaden naar het centrum geleid. De fietspaden zijn niet zonder gevaar: vele obstakels en zelfs een trapafgang midden op het fietspad. Blijkens een folder zijn de fietspaden de trots van de gemeente. Mijn stelling dat fietspaden gevaarlijk zijn wordt hier weer onderschreven.
Het gaat goed met de economie. Vanuit het hotel heb je zicht op de Brenner autoweg en spoorlijn. Goederentreinen rijden af en aan. Zo worden ook hier twee hobbies gecombineerd.

• 28 Augustus 2017 - 18:31

Koos:

lekker gefietst. good luck. koos en conny.